system
دستاورد| ارتقای کیفیت و توسعه فناوری پوشش‌های پودری و رنگ‌های الکترواستاتیک
دستاورد| ارتقای کیفیت و توسعه فناوری پوشش‌های پودری و رنگ‌های الکترواستاتیک

دستاورد| ارتقای کیفیت و توسعه فناوری پوشش‌های پودری و رنگ‌های الکترواستاتیک


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 98837
یک شرکت دانش‌بنیان ضمن توسعه فناوری پوشش‌های پودری، خدمات تست و آزمون این فرآورده‌ها را با هدف ارتقای کیفیت این محصولات ارائه می‌دهد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، احسان وهابی آقابابائی، مدیر کنترل کیفی شرکت فام گستر ماهان درباره فعالیت‌های این شرکت در حوزه توسعه فناوری پوشش‌های پودری گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی رنگ در صنعت و نیازسنجی بازار ایران، این شرکت اقدام به توسعه فناوری پوشش ‏های پودری از کشورهای ترکیه و ایتالیا کرد و از همان سال گروهی از متخصصان و مهندسان زبده، در قالب یک تیم تحقیقاتی پژوهشی تولید رنگ‌های پودری را آغاز کردند.

وی افزود: با واردات تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین ‏آلات تولیدی روزآمد دنیا و انواع پژوهش‌های هدفمند، از مقیاس آزمایشگاهی وارد فاز تولید صنعتی شد. ضمن تولیدات دانش‌بنیان، خدمات تست و آزمون در این حوزه را ارائه می‌دهد.

آقابابایی با بیان این‌که فام گستر ماهان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‏های تولیدکننده پوشش‏های پودری بر مبنای نانو است، ادامه داد: این مجموعه تولیدی و تحقیقاتی، یکی از اولین تولیدکننده ‏هایی به شمار می‌‏رود که با تکیه بر دانش نیروی انسانی متخصص و بومی توانسته ‏است به تولید پوشش پیشرفته FBE دست یابد و به عنوان اولین شرکت دانش ‏بنیان فناور در زمینه‏ تولید پوشش پودری الکترواستاتیک در کشور شناخته شود.

این فعال فناور با اشاره به انواع خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در این مجموعه فناور افزود: انجام انواع آزمایشات، کنترل کیفیت و طراحی و ساخت انواع رنگ‌ها، در بخش آزمایشگاهی این شرکت انجام می‌شود.

وهابی ادامه داد: خدمات آزمایشگاهی متنوعی همچون آزمون تعیین براقیت در رنگ‌ها و روکش‌های سطحی، آزمون سنجش میزان براقیت، ضخامت و  فیلم خشک، سنجش استحکام و براقیت‌ انواع پوشش‌ها در زوایای مختلف و سنجش میزان ضخامت پوشش‌های چندلایه، بخشی از خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در فام گستر ماهان به شمار می‌رود.

وی به توانایی انجام خدمات پژوهشی در این شرکت اشاره کرد و افزود: دو مورد از پروژه‌های پژوهشی که توسط فام گستر ماهان انجام شده است، می‌توان به پروژه‏ی بهبود خواص FBE و همچنین استفاده از سامانه UV اشاره کرد.

انتهای پیام

 

بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: